רעלת הריון

מאפיינים וגורמי סיכון

רעלת הריון (Preeclampsia) היא מחלה שעשויה להתפתח בקרב נשים בהריון והיא מסוכנת לאם ולעובר.

במהלך ההריון ישנן נשים הרות אשר עלולות לפתח הפרעות הקשורות ביתר לחץ דם (יתר לחץ דם בהריון מוגדר כלחץ דם הגבוה מ 140/90). בנוסף יכולים להופיע מאפיינים נוספים כגון חלבון בשתן, בצקות, הפרעה באנזימי כבד, כאבי ראש, טשטוש ראיה, כאבים ברום הבטן, הפרעה בגדילה התוך רחמית של העובר ועוד. 

רעלת הריון יכולה לגרום לאם לפגיעה בכבד ובכליות, בצקת ריאות, פרכוסים ואף מוות, וכן יכולה לגרום לירידה באספקת הדם לעובר כתוצאה מפגיעה בתפקוד השלייה.

גורמי הסיכון לרעלת הריון הינם, בין היתר:

האם יש טיפול ברעלת הריון?

רק יילוד האישה יכול להביא לסיום המחלה ולהחלמתה של האם, כשההחלטה על מועד היילוד תלויה בגיל ההריון ובחומרת המחלה, כאשר ברור שיילוד מוקדם (לפני שבוע 37 להיריון) כרוך בתחלואה ותמותה של היילוד. 

לכן, ישנה חשיבות גדולה למועד אבחון רעלת הריון באישה הרה, ולזיהוי הנשים ההרות המצויות בסיכון לפתח רעלת הריון, שכן במקרים מסוימים ניתן להפחית את הסיכון להתפתחותה. כך לדוגמא, על ידי מתן טיפול באספירין במהלך ההריון.

דוגמאות לרשלנות רפואית במקרים של רעלת הריון

מקרים רבים של רשלנות רפואית הקשורים ברעלת הריון כלל אינם נבדקים בשל אי ידיעת האישה או בני משפחתה כי הייתה קיימת אפשרות להפחית את הסיכון להתפתחותה על ידי טיפול נכון וראוי.

 להלן דוגמאות לרשלנות רפואית במקרים של רעלת הריון:

רעלת הריון - הנזק והפיצוי הכספי

בשל רשלנות רפואית במקרים של רעלת הריון, פעמים רבות ההריון מסתיים בלידה מוקדמת הכרוכה בתמותה ותחלואה של היילוד לרבות שיתוק מוחין (CP), ולכן סכומי הפיצויים בתביעות מסוג זה הינם גבוהים ויכולים להגיע למיליוני שקלים.

לצערנו, הורים רבים לילדים עם צרכים מיוחדים אינם יודעים ואינם מעלים בדעתם כי ייתכן והבעיה הרפואית ממנה סובל ילדם, היא תוצאה של רשלנות רפואית בהריון.

לכן, במידה ונולד לכם ילד עם צרכים מיוחדים, ייתכן ואתם זכאים לפיצויים בגובה מיליוני שקלים שיוכלו לסייע לכם ולילדכם בהתמודדות היומיומית מבחינה כלכלית, רפואית ושיקומית.

מטרת הפיצוי בגין שיתוק מוחין שנגרם ליילוד הינה למלא את כל צרכיו, ולהעמידו באותו מצב כלכלי בו הוא היה יכול להיות אלמלא הרשלנות. כך, אם בגלל מוגבלותו לא יוכל היילוד להשתכר למחייתו, יינתן לו פיצוי בגין הפסד השתכרות.

כך גם לגבי יתר ההוצאות שיצטרך להוציא לכל תוחלת חייו בגין טיפולים רפואיים, טיפולים שיקומיים, אביזרי שיקום, עזרה (בין היתר של מטפלים בשכר), חינוך מיוחד, ניידות, דיור ועוד. בנוסף, יפוצה היילוד בגין כאב וסבל וקיצור תוחלת חייו.

במידה ואתם מרגישים כי הטיפול בכם או בקרובים לכם לא היה מיטבי, צרו איתנו קשר,
ללא כל התחייבות וללא תשלום, ונעריך עבורכם את גובה הפיצוי הכספי המגיע לכם

במידה ואתם מרגישים כי הטיפול בכם או בקרובים לכם לא היה מיטבי, צרו איתנו קשר, ללא כל התחייבות וללא תשלום, ונעריך עבורכם את גובה הפיצוי הכספי המגיע לכם

עו”ד גלית מושקה-פרדל

עו”ד ליהיא גולדמן

עו”ד גלית מושקה-פרדל

עו”ד ליהיא גולדמן